Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2093 ggr
micki7878
2013-11-19 13:43
0

Administratörkontot

Hejsan!

Jag har ett problem med att komma in på mitt administratörkonto på min dator. När jag försöker logga in så kommer detta meddelande upp: Tjänsten user profil service misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa in användarprofilen.

Jag gick då in på ett annat konto som jag skapat utan lösenord för att komma åt användarprofilerna därifrån, tänkte ta bort lösenordet helt och hållet, men när jag skriver in lösenordet så händer ingenting. Och systemåterställning fungerar inte heller då kom typ detta felmeddelande upp: Det går inte att hitta filen C:/windows/system ( och nånting mer)

Jag är inte teknisk så det här är otroligt jobbigt för mig, jag har massor av viktiga saker och bilder som är ovärderliga. Är det någon som känner igen detta problem och vet vad jag ska göra? jag är otroligt tacksam för svar.

Med vänlig hälsning

micki7878
2013-11-19 15:05
2

Jag vill bara meddela att jag har löst problemet. Jag vill även berätta hur jag gjorde ifall någon annan någon gång har samma problem och lika oteknisk som jag. ( fast lite teknisk är jag tydligen;) )

1. Jag startade om datorn och innan vista loggan kom upp så tyckte jag upprepade gånger på knappen F8.

2. Nu kom en ruta upp med olika alternativ, jag valde reparera.

3 .Då kom Ytterligare en ruta upp, jag valde systemåterställning och systemåterställningen började..

4. Ett felmeddelande kom upp när allt var klart att systemåterställningen inte kunde reparera filerna och att jag kunde välja en annan tidpunkt för återställningen så jag tryckte på stäng knappen och tänkte prova på nytt.

Men innan det så testade jag endå att skriva in mitt lösenord och det funkade!:) Glad jag blev.

Kaj
2013-11-19 15:15
0

Tag aldrig bort filerna under katalogen Användare på C disken.
Om man helt vill rensa dessa gå in i kontrollpanelen och välj det aktuella kontot och välj där ta bort.

Tar man bort filer härifrånmanuellt så kan man även av misstag ta bort systemfiler som är kopplad till kontot och då går det inte längre att logga in på detta konto.

micki7878
2013-11-23 20:07
1

Jag kunde ju inte gå in på kontrollpanelen, allting var låst eftersom lösenordet hade hakat upp sig på någon skumt sätt.
Men jag fick fram en meny genom att trycka f8 knappen som gjorde att jag kunde återställa datorn från en tidigare punkt.

Jag bara berättade hur jag kom in igen från det att datorn låst ute mitt lösenord på administratörskontot. Detta funkade för mig. Men tack för tipset! Alla tips är bra och välkommna.

Med vänlig hälsning

Razzora
2013-11-24 02:56
1

#3 Skönt att du fick ordning på din dator så att du kunde komma åt kontot igen. Du ser du var ju teknisk i alla fall i slutändan 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

micki7878
2013-11-24 12:47
0

Ja det var super skönt! Hade inte det funkat vet jag inte vad jag hade gjort:=)

[Nathalie62]
2013-11-24 14:34
0

Härligt att det funkade micki och tack för att du delade det med dig🙂

micki7878
2013-11-24 15:26
0

Tack själva!:=)